
Nyåbning af hjælpepuljer – DGI & DIF
Kun for foreninger, der ikke har søgt i sidste runde:
Se på:
Sådan søger foreningerne
Ansøgning finder sted på DIF og DGI’s fælles portal, Centralt ForeningsRegister (CFR), på adressen www.medlemstal.dk. Det er her foreningerne hvert år registrerer deres medlemstal. Foreningerne skal benytte deres unikke CFR-numre, som de også bruger, når de registrerer medlemstal, for at ansøge om midler fra puljen.
Desuden skal foreningen have et CVR-nummer og en NemKonto for at få udbetalt midler. Hvis en forening er interesseret i at søge puljen og ikke har CVR-nummer og NemKonto, skal foreningen først have dette på plads.
Her kan man som frivillig forening lade sig registrere og få tildelt et CVR-nummer. Samme sted er der desuden en vejledning samt kontaktinformation til Erhvervsstyrelsen, hvis der skulle være spørgsmål til processen.
Når en forening er blevet tildelt et CVR-nummer, skal den også have en NemKonto. Dette sker ved henvendelse til foreningens pengeinstitut. Læs mere her.
Foreninger, der ikke er en del af CFR, kan sende en mail om dette til difdgicoronapulje@dif.dk. Så vil de efterfølgende modtage en mail med et link, som de kan benytte til at få midlertidig adgang til CFR.
Klik her for at hente en oversigt over oftest stillede spørgsmål samt svar om DIF og DGI’s corona-hjælpepulje
For sparring og vejledning omkring ansøgninger til DIF og DGI’s corona-hjælpepulje, anbefales idrætsforeninger at kontakte konsulenter i det relevante specialforbund eller landsdelsforening.
Tekniske spørgsmål til DIF og DGI’s corona-hjælpepulje kan rettes til: difdgicoronapulje@dif.dk
Ovenstående er uddrag fra DGI´s hjemmeside.